Comunicarea fericită

Ca sa fim fericiți în relațiile dintre noi e bine să ne întoarcem la mult dorita comunicare 🙂

Uneori sunt utilizate cuvinte greșite, sau, uneori, poate tonul greșit împreună cu acestea pot crea o situație care altfel nu ar fi apărut. Prin urmare, în încercarea de a fi înţeles, ar fi bine ca fiecare dintre să fim cât mai clari cu privire la cele discutate.

Care sunt direcțiile de folosit într-o comunicare benefică?

  1. Uneori este necesar ca omul să fie asertiv, atât în ceea ce privește maniera, cât şi alegerea cuvintelor, pentru ca acesta să fie luat în serios. Fără a fi zgomotoși sau nepoliticoși, este posibil să ne asigurăm că ceea ce vorbim va fi luat în serios şi nu va fi ignorat, ca fiind neimportant sau frivol.
  2.  De asemenea, exprimarea clară a nevoilor şi dorințelor ar trebui să fie încurajată într-o relație sănătoasă, întrucât aceasta va oferi ambelor părți oportunitatea de a învăța şi de a respecta modul de gândire al celuilalt şi percepția sa asupra lucrurilor.
  3. Evitați să vă formați obiceiul de a depinde de oameni ce citesc printre rânduri sau ce anticipează nevoile celorlalți. Acest obicei duce, de cele mai multe ori, la o dezamăgire imensă şi o eventuală supărare atunci când lucrurile nu merg așa cum ar trebui.
  4. Un alt lucru ce trebuie încurajat este învăţarea să nu ne cerem scuze pentru anumite sentimente şi gânduri, întrucât persoanele care dau constant înapoi vor sfârşi prin a nu mai fi luate în serios.
  5. Totuși, în încercarea de a comunica este recomandat să ținem toate emoțiile sub control şi să vorbim clar şi ferm, fără a ridica tonul inutil.
  6. Respectul este foarte important de dobândit atunci când exprimi clar ceea ce este necesar, întrucât cei care nu sunt capabili să câștige respectul celorlalți nu vor fi luați niciodată în serios.
  7. Uneori este necesar să repeți cererea pentru a te asigura că elementele verbalizate sunt înţelese şi respectate corespunzător. Acest lucru va permite celeilalte părți să înţeleagă importanţa problemei verbalizate şi să îi respecte limitele.

În final, vrem să va spunem că acest miraculos proces- cel al comunicării- chiar poate fi realizat cu prezență, cu bucurie și cu dorința de a contribui. 🙂

 

No Comments Yet.

Leave a comment

Centrul Fericirii